Verbinding met Gembird wifi-versterker herstellen – vierkante modellen (o.a. nr. WNP-RP300)

Hoe je dit type verbinding herkent

Een wifi-versterker is een apparaat dat je wifi-signaal (de draadloze internetverbinding van je thuisnetwerk) versterkt. De vierkante modellen van Gembird (o.a. modelnummer WNP-RP300) zien er ongeveer als volgt uit:

Uitleg werking

Bij een correcte verbinding tussen wifi-versterker en modem branden de lampjes in de rand van dit apparaat continu blauw. Knippert deze? In dit geval is de Gembird de verbinding met het modem verloren.

Stappenplan voor herstel

Om deze wifi-versterker van Gembird weer te koppelen met het internet, doorloop je de volgende stappen:

  • Stap 1: Haal de internetkabel die vanuit de omvormer komt uit de Gembird wifi-versterker.
  • Stap 2: Verplaats de Gembird naar een stopcontact in de buurt van het modem.
  • Stap 3: Druk op het WPS-knopje van je modem. Druk op het WPS-knopje van je modem. Weet je niet waar het WPS-knopje op jouw modem zit? Je kunt de volgende zoekterm invoeren op www.google.nl om deze te vinden: “Waar zit de WPS-knop op mijn [je type modem hier invoeren] modem?”.
  • Stap 4: Druk (binnen twee minuten) ook op het WPS-knopje bovenop de Gembird.
  • Stap 5: Wacht tot zowel de Gembird als het modem zijn uit geknipperd, en de rand rondom de Gembird continu blauw brandt.
  • Stap 6: Verplaats de Gembird terug naar de oorspronkelijke plaats bij de omvormer en steek de internetkabel er terug in. De verlichting in de rand van deze Gembird zou opnieuw moeten gaan branden zoals aangegeven in de vorige stap.
  • Stap 7: Bij een stabiele internetverbinding zijn je opwekgegevens na hooguit een uur weer zichtbaar in de Zelfstroom app (mits je zonnepanelen op dat moment lichtinstraling krijgen).

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?