Verbinding met TP-link wifi-versterker herstellen – met antennes (o.a. nr. RE205 en RE305)

Hoe je dit type verbinding herkent

Een wifi-versterker is een apparaat dat je wifi-signaal (de draadloze internetverbinding van je thuisnetwerk) versterkt. De wifi-versterkers van TP-link met antennes (zonder geïntegreerd stopcontact) zien er ongeveer als volgt uit:

Uitleg werking

Bij een correcte verbinding tussen wifi-versterker en modem brandt het lampje ‘POWER’ groen, het lampje ‘SIGNAL’ is blauw, en afhankelijk van de frequentie brandt óf het lampje ‘2.4 GHZ’, óf het lampje ‘5 GHZ’.

Stappenplan voor herstel

Doorloop de volgende stappen om deze wifi-versterker van TP-link weer te koppelen:

  • Stap 1: Haal de internetkabel die vanuit de omvormer komt uit de TP-link wifi-versterker.
  • Stap 2: Verplaats de TP-link naar een stopcontact in de buurt van het modem.
  • Stap 3: Druk op het modem op het WPS-knopje. Weet je niet waar het WPS-knopje op jouw modem zit? Je kunt de volgende zoekterm invoeren op www.google.nl om deze te vinden: “Waar zit de WPS-knop op mijn [je type modem hier invoeren] modem?”.
  • Stap 4: Druk (binnen twee minuten) ook op het WPS-knopje op de TP-link. Dit is de knop in de cirkel met blauwe lampjes. Er zullen nu ledlampjes gaan knipperen op de versterker.
  • Stap 5: Wacht tot de lampjes op beide apparaten stoppen met knipperen. Op de TP-link zouden zowel het lampje POWER als SIGNAL nu moeten branden en één van de twee rechter ‘GHZ’-lampjes.
  • Stap 6: Verplaats de TP-link versterker terug naar de oorspronkelijke plaats bij de omvormer en steek de internetkabel er terug in. Nu zouden de lampjes ‘POWER’, ‘SIGNAL’ en één lampje met de frequentie opnieuw moeten gaan branden.
  • Stap 7: Bij een stabiele internetverbinding zijn je opwekgegevens na hooguit een uur weer zichtbaar in de Zelfstroom app (mits je zonnepanelen op dat moment lichtinstraling krijgen).

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?