Verbinding met TP-link wifi-versterker herstellen – met antennes en geïntegreerd stopcontact (nr. TL-WA860RE)

Hoe je dit type verbinding herkent

Een wifi-versterker is een apparaat dat je wifi-signaal (de draadloze internetverbinding van je thuisnetwerk) versterkt. De wifi-versterkers van TP-link met antennes en geïntegreerd stopcontact zien er ongeveer als volgt uit:

Uitleg werking

Bij een correcte verbinding tussen wifi-versterker en modem brandt het bovenste lampje (‘WIFI’) groen, en is het onderste ledlampje (‘POWER’) aan. Het middelste ledlampje (‘WPS’) brandt vijf minuten lang wanneer de internetverbinding is hersteld, en gaat dan uit. Als het middelste lampje knippert, wordt er geprobeerd om verbinding te maken.

Stappenplan voor herstel

Doorloop de volgende stappen om deze wifi-versterker van TP-link weer te koppelen:

  • Stap 1: Haal de internetkabel die vanuit de omvormer komt uit de TP-link wifi-versterker.
  • Stap 2: Verplaats de TP-link wifi-versterker naar een stopcontact in de buurt van het modem.
  • Stap 3: Druk op het modem op het WPS-knopje (bij sommige modems is deze gemarkeerd met twee circulaire pijltjes, een beetje zoals het recycle-symbool).
  • Stap 4: Druk (binnen twee minuten) ook op het WPS-knopje op de TP-link. Dit is een knop aan de zijkant van de versterker. Er zullen nu ledlampjes gaan knipperen op de versterker.
  • Stap 5: Wacht tot de ledlampjes op de versterker en het modem stoppen met knipperen. Op de TP-link versterker zouden het bovenste en middelste lampje constant moeten gaan branden.
  • Stap 6: Verplaats de TP-link versterker terug naar de oorspronkelijke plaats bij de omvormer en steek de internetkabel er terug in. Nu zouden alle drie de lampjes moeten gaan branden. Na vijf minuten gaat het middelste lampje weer uit.
  • Stap 7: Bij een stabiele internetverbinding zijn je opwekgegevens na hooguit een uur weer zichtbaar in de Zelfstroom app (mits je zonnepanelen op dat moment lichtinstraling krijgen).

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?