Verbinding met Gembird wifi-versterker herstellen – rechthoekige modellen (o.a. nr. WNP-RP-002)

Hoe je dit type verbinding herkent

Een wifi-versterker is een apparaat dat je wifi-signaal (de draadloze internetverbinding van je thuisnetwerk) versterkt. Een rechthoekige wifi-versterker van Gembird ziet er ongeveer als volgt uit.

Let op: Dit type is niet altijd wit; er bestaat ook een zwarte versie.

Uitleg werking

Bij een correcte verbinding tussen wifi-versterker en modem branden er op de Gembird een blauw rondje en groene boogjes. Als deze lampjes niet branden, of als ze knipperen, dan is de wifi-versterker de verbinding met het modem kwijt.

Stappenplan voor herstel

Om deze wifi-versterker van Gembird weer te koppelen met het internet, doorloop je de volgende stappen:

  • Stap 1: Haal de internetkabel die vanuit de omvormer komt uit de Gembird wifi-versterker.
  • Stap 2: Verplaats de Gembird naar een stopcontact in de buurt van het modem.
  • Stap 3: Druk op het modem op het WPS-knopje. Weet je niet waar het WPS-knopje op jouw modem zit? Je kunt de volgende zoekterm invoeren op www.google.nl om deze te vinden: “Waar zit de WPS-knop op mijn [je type modem hier invoeren] modem?”.
  • Stap 4: Druk (binnen twee minuten) ook op het WPS-knopje op de Gembird. Dit is de enige echte knop voorop de Gembird. Hierop zal het bolletje nu afwisselend groen en blauw gaan knipperen.
  • Stap 5: Wacht tot zowel de Gembird als het modem zijn uit geknipperd. Op de Gembird zou nu het blauwe bolletje en de groene boogjes moeten gaan branden.
  • Stap 6: Verplaats de Gembird terug naar de oorspronkelijke plaats bij de omvormer en steek de internetkabel er terug in. De lampjes zouden opnieuw allemaal moeten gaan branden zoals aangegeven in de vorige stap.
  • Stap 7: Bij een stabiele internetverbinding zijn je opwekgegevens na hooguit een uur weer zichtbaar in de Zelfstroom app (mits je zonnepanelen op dat moment lichtinstraling krijgen).

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?