Verbinding met Netgear wifi-versterker herstellen

Hoe je dit type verbinding herkent

Een wifi-versterker is een apparaat dat je wifi-signaal (de draadloze internetverbinding van je thuisnetwerk) versterkt. Een wifi-versterker van Netgear (o.a. modelnummer N300) ziet er ongeveer als volgt uit:

Uitleg werking

Bij een correcte verbinding tussen een Netgear wifi-versterker en modem brandt het lampje ‘ROUTER’ groen (bij een sterke verbinding) of oranje (bij een gemiddelde verbinding). Als de Netgear wifi-versterker correct verbonden is met de omvormer, brandt ook het lampje ‘DEVICE’ groen of oranje. Branden deze lampjes niet, of zijn ze rood? Dan is er geen (stabiele) verbinding.

Stappenplan voor herstel
Doorloop de volgende stappen om deze wifi-versterker van Netgear weer te koppelen met het internet:

  • Stap 1: Haal de internetkabel die vanuit de omvormer komt uit de Netgear wifi-versterker.
  • Stap 2: Verplaats de Netgear wifi-versterker naar een stopcontact in de buurt van het modem.
  • Stap 3: Druk op het modem op het WPS-knopje. Weet je niet waar het WPS-knopje op jouw modem zit? Je kunt de volgende zoekterm invoeren op www.google.nl om deze te vinden: “Waar zit de WPS-knop op mijn [je type modem hier invoeren] modem?”.
  • Stap 4: Druk (binnen twee minuten) ook enkele seconden op het WPS-knopje op de wifi-versterker. Deze zit aan de linkerkant van de versterker, naast het aan/uit knopje.
  • Stap 5: Wacht tot de lampjes op de versterker en het modem stoppen met knipperen. Op de wifi-versterker zou het lampje ‘ROUTER’ groen of oranje moeten gaan branden.
  • Stap 6: Verplaats de Netgear-versterker terug naar de oorspronkelijke plaats bij de omvormer en steek de internetkabel er terug in. De lampjes ‘ROUTER’ en ‘DEVICE’ zouden nu allebei moeten gaan branden.
  • Stap 7: Bij een stabiele internetverbinding zijn je opwekgegevens na hooguit een uur weer zichtbaar in de Zelfstroom app (mits je zonnepanelen op dat moment lichtinstraling krijgen).

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?