Verbinding met internetkabel herstellen (SolarEdge LAN-status 00000000)

Wanneer je in het scherm van je SolarEdge-omvormer de LAN-status ‘00000000’ ziet, duidt dit op een probleem met de internetkabel. Deze kabel is dan niet goed verbonden of defect.

Hoe je de kabel kunt controleren

De kabel kan direct verbonden zijn met het modem, of met een netwerkadapter (wifi-versterker of Powerline-adapter). Controleer deze aansluiting eerst:

  • Kabel verbonden met netwerkadapters

Sommige wifi-versterkers of Powerline-adapters zijn voorzien van een ‘ethernet-ledje’; een lampje dat brandt wanneer er een kabel in zit. Haal de kabel eens uit de netwerkadapter en steek deze er opnieuw in. Je hoort/voelt een kleine klik wanneer de kabel er goed in zit.

  • Kabel direct verbonden met modem (zonder netwerkadapters)

Steek de internetkabel in een andere poort van je internetmodem. Als de internetkabel in de modempoort zit, horen de poortlampjes te branden. Branden deze poortlampjes niet, probeer dan een andere modempoort totdat de poortlampjes gaan branden. Gaan er geen lampjes branden op de modempoort? Test de modempoort door een andere internetkabel erin te pluggen waarvan je zeker bent dat deze correct werkt. Hiermee kun je nagaan of het probleem in het modem zit, of in de internetkabel.

Kom je er niet uit?

Wanneer de kabel goed is verbonden, maar de LAN-status blijft ‘00000000’, dan is wellicht de kabel defect. Heb je bovenstaande stappen doorlopen, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen, zodat je snel weer zonder zorgen kan genieten van je eigen zonne-energie.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?