Verbinding met Growatt Shine Link herstellen

Hoe je de Growatt Shine Link herkent

Bij een Growatt Shine Link is er een klein Growatt-kastje (de ShineLanBox) aangesloten op je internetmodem. Ook hangt er een stick onder de omvormer (met de tekst ‘KEY’ aan de onderkant onder het zwarte dopje).

Growatt Shine Link en omvormer

Uitleg werking

Een Growatt Shine Link-stick werkt samen met een ShineLanBox en maakt contact met de omvormer door middel van radiogolven. Bij een correcte werking:

  • Branden de lampjes ‘Stroom’ en ‘Netwerk’ constant
  • Knippert het ledlampje van ‘Apparaat’
  • Is het ledlampje van ‘Configuratie’ uit.

Verbinding controleren & herstellen

  • Het lampje ‘Netwerk’ brandt niet
    Brandt het netwerklampje niet? Controleer dan de kabelverbinding tussen de ShineLanBox en het modem. Steek eventueel de internetkabel eens in een andere modempoort of reset het modem.
  • Het lampje ‘Apparaat’ knippert niet
    Knippert het apparaat lampje niet? Controleer of het ledlampje op de ShineLink-stick in de omvormer wel knippert; deze hoort ongeveer eens per seconde te knipperen. Is dit niet het geval? Reset dan deze stick:
    – Op de stick zit een zwart rubberen dopje die de reset-functie van de stick afdekt.
    – Onder dit rubberen dopje zit een gaatje, met erin het reset-knopje van de stick.
    – Haal het rubberen dopje eraf en druk 10 seconden lang, met een in het gaatje passend voorwerp (bijvoorbeeld een schroevendraaier), het reset-knopje in.
  • Er branden geen lampjes
    Branden er helemaal geen lampjes op deze ShineLanBox? Controleer dan de kabel en de stekker van de adapter. Haal deze een keer uit het stopcontact en plug deze er dan na een paar seconden weer terug in.

Kom je er niet uit?

Heb je bovenstaande controles uitgevoerd, is het licht buiten en zie je na een uur nog geen opwekgegevens in de Zelfstroom app? Meld je storing dan aan Zelfstroom. Vermeld duidelijk in je bericht wat je opmerkt en bij welke stap je vastloopt. Wij zullen jouw storing in behandeling nemen en onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Na ons onderzoek nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen, zodat je snel weer je zelf opgewekte zonne-energie in de app kunt zien.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?