Verbinding met Growatt LAN-stick herstellen

Wanneer je Growatt-omvormer offline is, kan dat verschillende oorzaken hebben. Wanneer er gebruik is gemaakt van een of meerdere netwerkadapters, zit het probleem vaak in dat deel van de verbinding. Ook is het mogelijk dat de internetkabel defect is of dat je internetmodem de verbinding tegenhoudt.

Stap 1: Controleer de netwerkadapters (als je die hebt)

Is de internetkabel die vanuit de Growatt LAN-stick komt verbonden met een of meerdere netwerkadapters? Controleer dan eerst of deze wifi-versterker(s) of Powerline-adapters nog goed verbonden is of zijn, en herstel zo nodig de verbinding.

Stap 2: Test de kabel

Is je omvormer rechtstreeks op je internetmodem aangesloten met een internetkabel? Of heb je een of meerdere wifi-versterkers of Powerline-adapters en weet je zeker dat deze goed verbonden is of zijn met het internet? Dan zou het probleem de kabel zelf kunnen zijn. Test in dat geval de kabel. Lees hoe je dat doet in het artikel “Verbinding via internetkabel herstellen (Growatt en Autarco)”.

Stap 3: Controleer je modeminstellingen

Wanneer er een goede verbinding is tussen je omvormer en je modem, maar je ziet in de Zelfstroom app tóch geen opwekgegevens van je zonnestroomsysteem, dan is dit meestal gevolg van een blokkade in je internetmodem. Controleer in dat geval je modeminstellingen.

Hoe je een Growatt LAN-stick herkent

Een Growatt LAN-stick is een witte stick die onder de omvormer hangt. De LAN-stick heeft een LAN-ingang aan de onderkant waar een internetkabel uitkomt. Deze kabel wordt ook wel netwerkkabel, LAN-kabel of UTP-kabel genoemd. Je herkent een LAN-stick aan de tekst ‘RESTORE’ onder het zwarte dopje.

Growatt omvormer met Growatt LAN-stick

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?