Ik heb mijn slimme meter gescand, maar zie nog geen data in de app. Wanneer komt deze binnen?

Wanneer je de streepjescode van jouw slimme meter hebt gescand, moeten deze door jouw netbeheerder worden gecontroleerd. Dit is erg belangrijk, want deze controle zorgt ervoor dat onbevoegden jouw meter niet zomaar kunnen uitlezen. 

Houdt er rekening mee dat de netbeheerder gemiddeld een week nodig heeft om toestemming te geven voor het uitlezen van de slimme meter. Je kunt de status van de controle terugvinden in de Zelfstroom app. Ga onder in het scherm naar “Zelf regelen”. Kies onder het kopje “Mijn verbruik” voor de optie “Slimme meter”. Mocht je hier zien dat de aanmelding is mislukt, neem dan contact met ons op via het contactformulier of door te bellen naar 085 – 20 10 160. 

Wanneer het aanmelden van de slimme meter is gelukt, zal de data altijd minimaal 24 uur achterlopen. Hierdoor zie je bij “Vandaag” niet altijd je gegevens staan. Omdat jouw slimme meter op afstand wordt uitgelezen, zit er een vertraging in de gegevens. Want dit is een beperking van de netbeheerders. 

Ik krijg een nieuwe slimme meter 

Heb je recentelijk een nieuwe slimme meter gekregen? Dan wordt deze direct gekoppeld met de Zelfstroom app. Wij kunnen de meter niet meteen uitlezen. De administratie van het vervangen kan namelijk een paar weken duren. Zodra de vervanging helemaal door je netbeheerder verwerkt is, kunnen wij de data van je nieuwe slimme meter laten zien in de app.

Hebben we je vraag beantwoord?

Dank je wel, fijn om te horen dat we je vraag hebben beantwoord!

Wat gaat er niet goed?